Sivuja: [1]   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: St. Croix Premier PS66MHF2 1/2-1oz haspelille  (Luettu 3232 kertaa)
Pasi1
Yleisvalvoja
Jäsen
Poissa Poissa

« : Lokakuu 24, 2010, 15:52:26 pm »

Valmistaja: St. Croix
Malli: haspelivapa Premier PS66MHF2 1/2-1oz (eli 14-28g)
Mitat: 6'6", kaksiosainen, vavan paino n. 120g
Hinta: 130$ + rahti 36$ + tullissa 22% alv = n. 160€
Toiminta: nopea
Aihio: medium heavy

Olen jo jonkun aikaa etsinyt itselleni sopivaa 7' haspelivapaa siinä kuitenkaan onnistumatta. Vuoden verran olen omistanut St. Croixin 6'6" 1/4-3/4oz hyrräkepin ja siinä toiminta on ollut sen verran mukava, että ajattelin ottaa riskin ja tilata samantyyppisen kepin haspelille kuitenkin pykälän suuremmilla viehepainoilla. Tilaus sisälle yhteen Ameriikan nettikaupoista ja sitten alkoikin pelonsekainen odotus toimitusajan ja tuotteen suhteen. Meni 6 päivää ja postissa tuli ilmoitus lähetyksestä tullipostista, eli toimitus oli positiivisen nopea ja sain kepin jo Kihniöön mukaan pikatestiin.

Vapa on kärkitoiminen ja nopea toiminnaltaan, siimarenkaita on 8 ja takakahva on jotakuinkin samanpituinen kuin Shaken 7' Platinumissa eli korkkiosa 37cm. Heittely paljasti aihion olevan mieleiseni ja sellaisen, jota olen tuloksetta Suomen markkinoilta hakenut, valitettavasti piti mennä merta edemmäksi kalaan. Heittäessä kaikki jousto tapahtuu kärkiosan toisella puolikkaalla eikä kahvassa tunnu minkäänlaista elämistä. Vapa on kuitenkin erittäin tunnokas ja kaikki uisteen liikkeet välittyvät sormiin asti.

Tähän mennessä olen heitellyt 9-25g uisteita ja vaikka alaraja onkin 14g, niin 12g uistimia heittelee vielä melkein mielellään, pientä jynkkymäisyyttä on jo havaittavissa muttei haitaksi asti; 9g uistin onkin luonnollisesti jo auttamatta liian kevyt. Painorajan yläpäässä 25g uistin alkaa jo aiheuttaa kärkiosaan jonkunlaista joustoa, mutta edelleenkin niitä on mukava heitellä. Täytyisi jostain kaivaa tuollainen 28g uistin, jotta ylärajan toiminnan saisi vielä tutkittua. Heittäessä merkillepantavaa on aihion pehmeä jäntevyys, ei ole sellainen terävätoiminen, räväkkä linko niinkuin jotkut vavat tuppaavat olemaan vaan uistin lähtee pehmeästi mutta vauhdilla eikä aihio lyö yhtään takaisin.

Huonona puolena tässä vapamallissa on se, ettei sen mukana tule vapapussia. Tätä en tahdo ymmärtää, sillä nykyään kyllä melkeinpä kaikki vapatoimittajat toimittavat vapojen mukana vapapussin, ja varsinkaan tässä hintaluokassa ei maksimissaan muutaman dollarin kustannus pussista pitäisi tuntua toimittajalla tai ostajalla missään. Sama vapapussin puute oli myös tuossa hyrräkepissä.

Muutaman tunnin heittelyjen jälkeen mielipide kepistä on se, että täysin hintansa väärti vaikka onkin hinnaltaan hitusen suomalaisen keskihintatason yläpuolella. Vuoden aikana tämän mallin hinta on tipahtanut 170 dollarista 130 dollariin, joten vuoden päästä näitä saa jo kohtuuhintaan.

* ps66mhf2.jpg (161.46 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 602 kertaa.)
tallennettu

Kahviaddikti ja kofeinisti   

Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: