Sivuja: 1 ... 42 43 [44] 45 46   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Porin kalavedet.  (Luettu 642986 kertaa)
Igors
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

« Vastaus #1075 : Heinäkuu 30, 2018, 16:12:39 pm »

Manttaalin omistaja oli moottoripyörällä pohjoisessa joten käväisin omin luvin katsastamassa vadelmat.  Ampiaisia oli pilvin pimein ja tulin siihen tulokseen että viisaampi väistää.  Juu,  Pyörittää silmiään siis minä annoin periksi.

Hieman mustikkaa on löytynyt kun oikein paljon on kiertänut maaseutua.

Poijjaat kertoo että kaloja ei ole vieläkään näkynyt rannassa.  Taitanee veden lämpötilat olla liian korkeat joten ne ovat varmaankin sitten syvemmällä vedessä.  Pari päivää on kyllä muutama kalamies siellä ollut.  Ovat menneet jo hetimiten neljän jälkeen joten voinee olla että muutaman kalankin ovat saaneet kun muutaman päivän peräperää ovat siellä aikaansa viettäneet.  Harkinnassa on itselläkin jonkin reissun tuonne tehdä, mutta ensin nyt kuitenkin marjametsä vie voiton.
tallennettu

Vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia. Itselläni vanhuus lähenee mutta viisautta ei ole vielä näkynyt.

Igors
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

« Vastaus #1076 : Elokuu 01, 2018, 19:00:48 pm »

Käväisin aamutuimaan, ennen kello viittä rannassa.  Tunnin verran siellä oli ollut jo pari kalamiestä istumassa. Onkivat matosyötillä. Todella hiljaista oli ollut. Kysyivät olisiko minulla täkyverkko mukana kun haavilla ei salakoita ollut tullut saaliiksi. Kokeillin sitten heittää täkyverkkoa mutta ei siihenkään mitään saalista tullut.

Tarjosin sitten kumikalalippaa ahvenille, ilman mitään mainittavaa tulosta.  Vaihdoin hieman paikkaakin yhtä huonolla tuloksella. Pojat kertoivat että olisi joku lippaa heittelevä oikein ahveniakin saanut, mutta ei nyt minulle ainakaan mitään tullut. Itselläni oli kuitenkin sellainen tieto muilta kalamiehiltä että ei sieltä vielä kaloja ole tullut, tiedä sitten...

Reilu tunnin siellä sitten aikaani vietein ja sinä aikana näin matokalastajille tulevan pari todella pientä ahventa ja kaksi lahnalisua. Ei oikein hyvältä näytä, täytynee varmaan odottaa kunhan vedet hieman jäähtyvät.

Käväisin sitten muutaman tunnin reissun marjametsällä.  Löysin jo toissapäivänä  ihan asiallisen mustikkapaikan joten sinne sitten.  Ei siellä metsässä montaa tuntia viitsi olla kun tuo lämpötila on niin korkealla että tuntuu kuin saunassa olisi.

Kunhan tuo nykyinen marjapaikka tyhjenee niin sitten voinee alkaa kalastuskausi todenteolla.  
tallennettu

Vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia. Itselläni vanhuus lähenee mutta viisautta ei ole vielä näkynyt.

Igors
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

« Vastaus #1077 : Elokuu 06, 2018, 10:46:53 am »

Muutama päivä on jälleen mennyt mustikkametsässä.  On niitä yhdestä paikasta löytynyt.  Vaimokin on nyt sitten ollut mukana, ei ennen kyllä metsään lähtenyt.  Eppäillen hieman että taitaa aristella tuota minun kuntoani kun pallolaajennuksesta ei ole kuin reilu kuukausi ja lämpötilat ei oikein suosiollisia olisi sydänsairaalle.  Sanoinkin vaimolle että Wanhan kansan viisaus kertoo sitä että perempi on lehmä lypsää kuin tappaa, joten tule vaan varmuuden vuoksi mukaan jos siltä tuntuu.

Tuota, tuota tämähän olikin kalastusfoorumi eikä ET-lehden keskustelupalsta.  Tänään pitkästä aikaa rantaan kaloja hakemaan.  Kylläpäs olikin ruuhkaa rannalla.  Paikalla olikin jo viitisen ukkoa  Järkyttynyt. Kyllähän sinne sekaan vielä yksi mahtui. Toiset kalastivat täkyllä ja mato-ongella. Minä heittelin kumikalalippaa.

Ihan nätisti minulle ahvenia tuli ja muutama muukin ukkeli vaihtoi hetimiten lippauistimeen.  Kymmenkunta perusahventa tuli saaliiksi noin tunnin heittelyn tuloksena ja se riittikin minulle. Nyt sitten syödään ahvenfilettä ja osa pienemmistä ahvenista jäi fileinä odottamaan josko kalakeittoa siitä tulevaisuudessa tehtäisiin.
tallennettu

Igors
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

« Vastaus #1078 : Elokuu 08, 2018, 11:39:18 am »

Aamulla rantaan suunnitelmana ensin kokeilla josko ahvenia tulisi ja jos ei, niin sitten merelle haukia hakemaan.  Samat papparaiset siellä jo hyvin varhain olivat olleet kalastamassa.  E