Sivuja: 1 ... 40 41 [42] 43 44 ... 46   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Porin kalavedet.  (Luettu 580060 kertaa)
Igors
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

« Vastaus #1025 : Lokakuu 29, 2017, 16:44:54 pm »

Voi kilinkilluttimet kun toisilla natsaa  Pyörittää silmiään ONNITTELUT SAMILLE. Itse olen kaksi kertaa käynyt rannalla ongella, nähtävästi tosin eri rannalla kuin Sami.  Keskiviikkona olin kolmisen tuntia kalastamassa kahdella täkyongella ja samalla heittelin pikkulippaa.  Sinä aikana kun siellä aikaani kulutin niin oli siellä pari muutakin kalamiestä ja näin jopa yhden ahvenen ylöstulemisen.  Eikä tuo ainokainen tullut edes minulle.

Tänään sitten vielä uudelleen rantaan.  Kyselin sielläolevilta muutamalta kalamieheltä miten on kaloja tullut ja vastaus oli ei sitten mitään.  En sitten viritellytkään täkyonkia vaan kokeilin hetken lippaa heitellä.  Ei tullut mitään mutta eipä näkynyt tulevan noille muille kalamiehillekään.

Veneellä en viitsinyt lähteä liikkeelle kun lupasi aikamoista tuulta.  Kyllä vene siellä vesillä vielä pysyy ja kaikesta huolimatta vielä kalojakin koitetaan saada.
tallennettu

Vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia. Itselläni vanhuus lähenee mutta viisautta ei ole vielä näkynyt.

Sami80
Jäsen
*
Poissa Poissa

« Vastaus #1026 : Lokakuu 29, 2017, 20:19:37 pm »

Kiitoksia.Nyt taas vesi mestoilla ihan kuraa,joten nopeesti se hauskuus taas loppui....perk!
tallennettu

Igors
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

« Vastaus #1027 : Marraskuu 06, 2017, 09:57:11 am »

Viikolla yksi pikainen pisto rannalle.  Sitkeästi muutama papparainen on vielä siellä käynyt mutta kalantuloa ei ole ollut.  Ei sitten pyrstöäkään minulle.  Torstaina lähdin sitten veneellä haukia hakemaan. Laitoin kaikua paikoilleen ja kaiun sähköjohdot ottivat nokkiinsa ja rupesivat sulamaan.  Ei sitten kaikua mukaan.  Vesi oli aika sekaisen tuntuista joten pidemmälle merelle en sitten ajatellutkaan ajaa.

Sumppu oli nyt aluksi tarkoitus tyhjentää, ei tosin kokonaan. Pyörittää silmiään  Turhan hiljaista oli joten piti jatkaa matkaa.  Ajoin pikkuhiljaa "hullun miehen saaren" sivustaan.  Matkalla kokeilin vaihteeksi sitä karikkoa joka on siitä kohtaa merellepäin. ei nypyäkään, ei edes kivitärppiä.

Metripaikkaan sitten seuraavaksi kun siellä ei ole tullut käydyksi aikoihin.  Ajoin pikkuhiljaa aivan lahden perukkaan ja annoin tuulen kuljettaa venettä merellepäin.  Ei mitään elämää sielläkään.

Sieltä sitten ahvenkiville. Aloitin hietikon alusta ja annoin veneen lipua aivan sisäänmenon merkkikivelle asti. Vesi oli todella korkealla joten pohjakasvillisuuskaan ei häirinnyt, tosin ei kyllä kalatkaan.  Annoin sitten veneen lipua hietikon yli kun kerran tuntui syvyyttä nyt riittävän.  Kun pääsin taas syvemmän veden ylle niin annoinkin veneen lipua kohti merta heitellen siinä syvän ja matalan reunalla. Sitten kun hiekkasärkät tulivat vastaan niin oli pakko uskoa että ei nyt sitten kalaa ole kotiin tuovaksi. Vesi muuten oli nyt sitten jo huomattavasti kirkkaampaa kuin  lahden perukalla. Taas tuli sitten puhdas mp-reissu tehdyksi.

Kyllä hieman kyrsii kun nyt olisi eläkepapparaisena aikaa tuolla kalavesilla liikkua, mutta lähes joka reissun jälkeen on saaliina ainakin aikamoinen särky olkapäässä.  Mutta, mutta eikohan tässä kuitenkin vielä kaloja käydä hakemassa.

Ei sitten kaloja saaliiksi mutta tulihan raitista ilmaa ja yksi "pakollinen" kuva kalapaikasta.

* IMG_0021.JPG (231.27 kilotavua, 928x696 - tarkasteltu 183 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 06, 2017, 10:00:02 am kirjoittanut Igors » tallennettu

Vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia. Itselläni vanhuus lähenee mutta viisautta ei ole vielä näkynyt.

Igors
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

« Vastaus #1028 : Marraskuu 12, 2017, 14:35:35 pm »

Wanhan kansan viisautta lainatakseni: "taas ollaan viikko lähempänä muijan kuolemaa"  Järkyttynyt Ei kai nyt sentään,  Pyörittää silmiään  mutta joka tapauksessa viikko on jälleen kulunut viimeisestä päivityksestäni.

Aamupäivällä rantaan haukijahtiin.  Vesi oli korkealla ja rannassakin kirkkaan tuntuista.  Pintaveden lämpötilat huiteli + 1 -  +2 asteen välillä ihan rannan tuntumassa.  Nyt oli tarkoitus pikapikaa hakea hauki tai vaikkapa kaksi ja sitten takaisin kotiin.  Mitään pilkullista kalaa ei tänään sitten edes yritetä saada.  Hieman kyllä olisi mieli tehnyt niitäkin koittaa mutta kun tytär odottaa isäinpäivän lounaalle, niin tämä nopea käynti nyt sitten.

Ajoin suoraan pesuvatiin ja siellä samalle kulmalle mistä niitä olen joskus saanut. Vartin kuluttua nappasikin hauki kiinni mutta irtosi juuri ennen venettä.  Oli tosin mukava huomata että nyt niitä siellä matalassa kuitenkin on.

Muutama heitto lisää ja nyt oli hauki sitten veneeseen asti.  Jäin sitten siihen paikkaan ja jälleen hauki nappasi uistimeen.

(Muuten olen sitä mieltä että mieluimmin otan hauen kotiin ruuaksi sen sijaan että olisin koskella ja päästäisin kolme isoa taimenta takaisin). Heittelin kuintenkin vielä muutaman kerran ja muita mukaantulijoita ei tuntunut olevan joten kotiin tuli lähtö.

Nyt on hauet jo fileinä ja osa fileita jalostetaan huomenna jo ateriaksi.  Saa sitten yksi tuttu papparainenkin huomenna haukifilettä. 

"pakollinen kuva", nyt sentään ihan saaliista

* IMG_0026.jpg (264.1 kilotavua, 876x657 - tarkasteltu 193 kertaa.)
tallennettu

Igors
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

« Vastaus #1029 : Marraskuu 20, 2017, 16:10:33 pm »

Kovaa vauhtia nuo viikot vierivätkin.  Pyörittää silmiään  Tuli kuitenkin jälleen merellä käytyä. Lauantaina aamupäivällä venevalkamaan ja tarkoituksena kokeilla jopa pilkullisiakin kaloja.  Rannalla oli kolmekin kalamiestä joiden kanssa tuli ensin keskustelua kalantulosta.  Ei ole ahvenet enään rannan tuntumassa. Kukaan kalamiehistä ei ollut kaloja saanut. Kertoivat että saa nyt odottaa pilkkikautta ja nyt tämä tyhjänpyytäminen loppuu.

Ajoin sitten suoraan paikkaan josta olen eka taimenen saanut.  Vesi oli todella kuraista ja niin korkealla että siinä saaren sivustolla oleva karikkokin oli täysin veden pinnan alla. Pintaveden lämpötila oli + 2 asteista. Tuulilukemat olivat kyllä kohdallaan, vain muutamia metriä sekunnissa. Kiersin karikon ja osan saaren sivustoa kunnes tulin siihen tulokseen että ehkäpä haukia olisi vielä saatavissa tutuilla paikoilla.

Ajoin sitten ahvenkiville ja aloitin kalastuksen ihan ulkoa hietikon päältä.  Tuuli kuljetti venettä juuri sopivasti kaislikon reunustaa ja heittelin yli lahden puolenväliin ilman saalista.  Ainoa kalatapahtuma oli se kun kolmipiikki näkyi veneen vieressä.  Vettä rupesi taivaalta tulemaan yli oman tarpeen ja kun kaloja ei näkynyt eikä kuulunut niin ajoin kotiin.

Lauantaina uudelleen.  Vesi oli edelleen kuraista.  Katsoin kaikuluotaimesta kun annoin veneen ajelehtia tutun vedenalaisen kiven yli. Vaikka syvyttä siinä kiven kohdalla oli vain 80 senttiä niin kiveä ei erottanut.  Lähdin sitten pesuvatiin josko sieltä vielä haukia löytyisi. Ei sitten tärppiäkään vaikka todella tarkasti tuon tutuksi tulleen kaislikon reunan kokeilin.

Sieltä sitten pesuvadin ulkopuolen karikolle. Sama hiljaisuus jatkui.  Lähdin sitten kokeilemaan kaloja rannan tuntumaa seuraten merellepäin. Ei tullut kaloja kuten ei täältä koskaan aiemminkaan.  Tulipa sitten tuokin kokeiltua. Koukkasin sitten rannan tuntumasta läheisen saaren kupeeseen. Olipahan outua antaa veneen lipua paikkaan josta normaalilla vedenkorkeudella ei olisi voinut mennä.

Kiertelin koko saaren joka kopukan mutta jälleen tyhjää sai pyytää.  Katselin kun sumu rupesi peittämään näkyvyyttä rantaan.  Se ei aiheuttanut minulle mitään isompaa ongelmaa sillä A.V.  oli neuvonut minulle asentamaan kännykkään Sailmate ohjelman jonka avulla olisi helppo suunnistaa kotirantaan.  Sumu olikin todella tiheää kun ajattelin lähteä kotiin.

Kaivoin kännykän ja, huppista keikkaa, siihen tuli teksti "akku lähes tyhjä, matkapuhelin suljetaan"  Voi kilin kilkuttimet  Pyörittää silmiään  Olisihan se muutenkin ollut hieman vaikeampi suunnistaa sillä se väylä tekee mutkan juuri yhden kiven kohdalla ja nyt se merkkikivi oli lähes kokonaan pinnan alapuolella, vain pieni osa siitä olisi näkyvillä.  ( Katselin kerran kun oudompi vene tuli siihen kiven luokse ja joutui hetken pähkäilemään kummalta puolelta se kivi pitäisi ohittaa) Jos väärältä puolelta menee niin on mahdollista saada kunnon kiviosuma.  Rannalla oleva väylämerkki näyttää suoraan kohti kiveä.

Otin sitten suunnan saarelta ja katselin koko ajan että vesivana perässä pysyy suorana. Hissunkissun ajellen osuin kuin vahingossa juuri siihen merkkikiveen. Olipahan todella hyvä säkä, taidolla ei ollut mitään tekemistä tämän kanssa. Siitä sitten uusi suunta kohti rantaa.  Nyt ei ihan putkeen mennytkään.  Sumusta rupesi maata näkymään mutta ei lainkaan sellaista kuin kuvittelin. Sumun seasta tuli näkyviin iso kivi jota en ikinä ole nähnytkään.

Koska kuitenkin ranta häämötti niin moottori yläasennossa lähes tyhjäkäynnillä ajelin rannan tuntumassa ja löytyihän se oikea paikkakin.

Sääennusteet ilmoittavat muutaman pakkaspäivän jälkeen jälleen lämmintä joten venettä ei sitten vielä nosteta.
tallennettu

Igors
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

« Vastaus #1030 : Marraskuu 20, 2017, 19:14:28 pm »

No, en nyt sentään lauantaina kahta kertaa merellä käynyt vaan toinen kerta oli sunnuntaina.  Normaalisti minulla on kännykkä aina täynnä mutta nyt sattui pikku lipsahdus.  Laitoin lauantaina kännykän Ikean minikrippipussiin kun siinä on kaksi sulkijaa ja se pitää todella hyvin vettä.  Sunnuntaina luulin että olin jo ladannut ja laittanut kännykän valmiiksi tuohon pussiin ja vain nappasin sen taskuuni. 

"pakollinen" kuva lauantaina ja jälleen ilman kaloja

* IMG_20171022_120420_BURST010.jpg (72.59 kilotavua, 719x404 - tarkasteltu 171 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 20, 2017, 19:17:19 pm kirjoittanut Igors » tallennettu

psychocowboy
Rappiohotellin tirehtööri
Ylläpitäjä
Jäsen
Poissa Poissa

« Vastaus #1031 : Marraskuu 21, 2017, 08:17:18 am »

Onko teillä päin kuulunut voimakkaita huhuja taimenista? Samia lukuunottamatta tietty joka löytää sen mertsarin vaikka mökin kaivosta Iskee silmää
tallennettu

Born to be wild, paitsi kotona...
"Chuck Norriskaan ei ole täydellinen, sillä häneltä puuttuu heikkoudet"    Hyvän viinin määritelmä  "menee helposti alas ja pysyy sisällä" "Parempi muutama ruuvi löysällä, kuin yksi liian tiukalla"

Igors
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

« Vastaus #1032 : Marraskuu 21, 2017, 10:09:48 am »

Varmaan moni ihmettelee miksi ihmeessä minäkin vielä tänne kirjoittelen vaikka naamakirjassa on pirun paljon enemmän kirjoittelua. Siis nythän on niin että, jos jokin mielenkiintoinen juttu on naamakirjassa niin tuskin sitä vuoden päästä kukaan löytää/ muistaa. Itse en tiedä miten löytäisin edes viikon vanhan kirjoituksen sieltä.

Tässä esimerkiksi yksi kalastusreissu joka on muistissa ja säilynyt varmaan Heittiksen ajoilta. Näitä on mukava lukea ja kun noita on varmaan reilusti satakunta tallessa niin voi jopa suunnitella ajankohtaa milloin eri kalat ovat saatavilla.  Ps ikävä kyllä silloin aikoinaan en saanut noita valokuvia tallennetuksi.

Vastaus #1369 : 15.10.09 - klo:20:27 »   

Jyrzen kanssa yksi elämäni parhaimmista reissuista on takana.     Lähdimme aamulla tarkoituksena aloittaa tämän syksyn taimenkausi.  Vaikka uusi perämoottori ei niin paljoa bensaa vie kuin entinen niin reissuun varauduttiin ottamalla tuota menovettä niin paljon että varmasti riittää pidempään ajoon.  Ensimmäinet paikat antoivat pelkkää tyhjää mutta onneksi sitten lähdimme niin pitkälle että ei edes verkkomiehet päässeet kalastustamme häiritsemään.

Yhden kaukaisen karin kyljessä Jyrze huomasi taimenen seuraavan uistintaan.  Sillä hetkellä päätimme jäädä siihen vaikka sitten pidemmäksikin aikaa kun näkyi vielä pikkukalojakin siellä parveilevan.  Heitein aivan karin kylkeen ja kiinni......  Siinä sitten Jyrze haavin kanssa odottamaan ja minä sydän pamppailen väsyttelin ihan mukavankokoiselta vaikuttavaa tämän syksyn ensimmäistä MERITAIMENTA.  Tulihan se lopuksi haavimiehen ulottuville ja siinä se oli... paino 3.2 kiloa.  Uistimena oli Sami 80:n kevenetty.  Kiitoksia Sami.  Saatiin sitten pikkupullokin vihdoin avata      heittelimme vielä hetken siinä mutta kun muita ei tuntunut tulevan niin jatkoimme matkaa.

Onneksi nyt sitten pääsee aika liukkaasti menemään kun nuo välimatkat olivat aika pitkiä.  Heittelimme sitten taasen aavan ulapan sivutolla olevalla karikolla kun Jyrzen vapa niiasi oiken komeasti.  Nyt sitten oli minun vuoroni olla haavin kanssa odottamassa.  Kyllä oli huomattavasti riskimpi MERITAIMEN kuin minun saamani.  Ei millään meinannut suostua tulemaan meidän luoksemme, monta kertaa oli jo hilkulla mutta aina vain lähti liukkaasti pois veneen vierestä.  Rupesi onneksi sitten kuitenkin väsymään ja sain kuin sainkin sen haaviin.  Olihan tuo minun saamaani isompi.  3. 5 kiloa pelkkää lihasta     Joimme sitten loput siitä pikkupullosta   

Nyt sitten tuntui että ei tästä enään voi paremmaksi muuttua mutta... Jyrze kun oli vauhtiin päässyt ei malttanut lopettaa  vaan vielä kerran sain toimia haavimiehenä.  Kyllä oli voimaa tälläkin MERITAIMENELLA vaikka koko ei noita kahta isompi ollutkaan.  Olihan sentään ihan asiallinen 2 kiloinen joten ei tarvinnut senkään kohdalla miettiä alamittaa.

Kyllä siellä noita pintautumisia ja seuraamisia oli vaikka muille jakaa mutta lisää veneeseen ei tullut.  Kun olimme niinkin kaukana niin piti tuota kelloa oikein vahtia että ehdeimme hyvissä ajoin poislähteä.  Vajaa kaksi tuntia meni kotiintuloon ja juuri sopivasti olimme rannassa ennenkuin pimeys saapui.

Kuvassa minä itse ja kalani ja toisessa kuvassa Jyrze näyttää molempia isompia.

Eipä taida toista näin mukavaa reissua sitten ainakaan hetkeen tulla  mutta kyllä tätä muistoissa ainakin moneen kertaan tulee ajateltua.

tallennettu

jyrze
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

« Vastaus #1033 : Marraskuu 21, 2017, 13:48:37 pm »

Aijai, hienoja muistoja Hymyilee

* FB_IMG_1511261251076.jpg (20.96 kilotavua, 552x414 - tarkasteltu 207 kertaa.)
tallennettu

Dukes
Jäsen
*
Poissa Poissa

« Vastaus #1034 : Marraskuu 21, 2017, 16:04:40 pm »

Tervehdys!

Vahingossa törmäsin tälläiseen foorumiin tänään, kun etsin tietoa siian onginnasta Porin seudulla. Huomasin tuttuja nickejä ja päätinkin luoda tunnukset myös. Joku saattaa muistaa entiseltä heittokalastus foorumilta.

Itselläni on viime vuosina kalastus jäänyt yksittäisiin reissuihin Pihlavanlahti - Kolpanlahti alueelle. Suurimman osan vapaa-ajastani kun on vieneet futistouhut. Olen hyvin intensiivisesti ollut kuusi viimeistä kautta PoPan touhuissa, edarin jojona, valmentajana, huoltajana jne. sekä neljä vuotta seuran puheenjohtajanakin. Samanaan aikaan toisaalta harmittanut kun kalliit kalavehkeet seisoo turhanpanttina varastossa.
Nyt olen päättänyt, että futikset saa jäädä. Haluan mielummin vähät vapaa-ajat käyttää omiin harrastuksiin, enkä käyttää sitä muiden harrastamisen mahdollistamiseen (ehkä kuulostaa tylyltä, mutta näillä mennään kun kuitenkin aikuisten toiminnasta kyse jossa mukana olin).
Kotona kasvaa myös pari tulevaa kalakaveria ja ensi vuonna onkin tarkoitus aloittaa ongelle viemiset.  Hymyilee
tallennettu

A.V.
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

« Vastaus #1035 : Marraskuu 21, 2017, 16:38:22 pm »

Tervetuloa! Siian onginta Porin seudulla onkin mielenkiintoinen aihe. Järjellä ajateltuna sopivia rantoja on vaikka kuinka paljon, mutta yhtään siikaa en ole täältä vielä saanut...
tallennettu

Dukes
Jäsen
*
Poissa Poissa

« Vastaus #1036 : Marraskuu 21, 2017, 17:22:50 pm »

Tervetuloa! Siian onginta Porin seudulla onkin mielenkiintoinen aihe. Järjellä ajateltuna sopivia rantoja on vaikka kuinka paljon, mutta yhtään siikaa en ole täältä vielä saanut...
Joo! Kuitenkin tältä seudulta verkoilla niitä saadaan. Joten järki sanoisi, että pitäisi onnistua kun sopivan oloista paikkaakin löytyy.
Kokemusta ei hommasta löydy itseltäni, mutta vähän miettinyt jos ensi keväänä kokeilisi hommaa. Sen verran mielenkiintoista puuhaa sekin tuntuu olevan.
tallennettu

jyrze
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

« Vastaus #1037 : Marraskuu 22, 2017, 09:01:54 am »

Morjes vaan Dukes!

Niinkuin Igors tuossa manaili, kaikki siirtyy someen ja hukkuu sinne...
Pitäsi itsekin aktivoitua foorumielämässä, siimoja tulee kuitenkin uitettua.
tallennettu

Sami80
Jäsen
*
Poissa Poissa

« Vastaus #1038 : Marraskuu 30, 2017, 18:26:13 pm »

Onko teillä päin kuulunut voimakkaita huhuja taimenista? Samia lukuunottamatta tietty joka löytää sen mertsarin vaikka mökin kaivosta Iskee silmää

Siis tänä syksynä on ollut todella hyvin kalaa ja hyvänkokoista! Nyt vaan vedet menneet ihan kuraksi ja homma vähän "jäissä".

Itsekin tässä tehnyt muutaman keikan puhtaammille vesille katkerien karkuutuksien kanssa Iskee silmää
tallennettu

K4K
Jäsen
*
Poissa Poissa

« Vastaus #1039 : Marraskuu 30, 2017, 22:10:56 pm »

Edit
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 30, 2017, 22:13:32 pm kirjoittanut K4K » tallennettu

K4K
Jäsen
*
Poissa Poissa

« Vastaus #1040 : Marraskuu 30, 2017, 22:12:11 pm »

Tervehdys arvon foorumilaiset!

Tarkoitus olisi mennä Poriin lauantaina vetämään taimenta ja miksei lohtakin. Keväisin tullut lohikalojen perässä Porissa juostua, mutta nyt tarkoitus tosiaan syksyllä etsiä mertsareita. Reposaresta lasketaan vene ja siitä ajetaan ulos. Onkohan vesi kuinka kauas merelle kuraista? Meinattiin lähteä vetämään kaijasaaren kohdalta kohti Hylkiriuttaa ja Porin majakkaa. Siinä näytti olevan matalikolta ja luotoja joiden kupeessa voisi meritaimenkin lymyillä. Onko porukalla tietoa ko. alueesta ja kalatapahtumista sillä seudulla?

Kiitokset etukäteen vastauksista Hymyilee
tallennettu

jyrze
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

« Vastaus #1041 : Joulukuu 01, 2017, 09:32:30 am »

Joessa virtaukset kovalla ja työntää kuravettä edustalle, voi olla aika pitkältäkin matkalta sekaisin?
Muutenkin ollut tuulien takia vedet sotkuisia.
Mutta miksei sieltä kalankin voisi löytää!

Windguru lupailee keikkuvaa keliä, ihan pikkubusterilla ei kannata matkaan lähteä Pyörittää silmiään

tallennettu

Igors
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

« Vastaus #1042 : Joulukuu 02, 2017, 16:46:53 pm »

Keskiviikkona merelle vain ja ainoastaan satuolennot  Iskee silmää mielessä.   Vesi oli korkealla ja vieläkin sekaista.  Nippanappa potkuri näkyi ollessaan ala-asennossa, pintaveden lämpötila + 1-2  astetta.  Paikassa, josta olen eka taimenenkin saanut, oli aika hiljaista.  Annoin kuitenkin tuulen viedä venettä kohti lähistöllä olevaa karikkoa.  Nappasin uistimen suoraan kivikkoon ja tuntui että se jäi heti sinne kiinni.

Nyppäsin vavalla ja huppistakeikkaa vapa rupesikin vääntymään ihan kuin siellä olisikin kala eikä kivi. Ajattelin heti, että olipa hyvä juttu, kun olin juuri vaihtanut siihen uistimeen uudet koukut joten olisin aika vahvoilla tuon kalan kanssa.  Ikävä kyllä, iloa kesti vain viitisen sekuntia ja sitten siiman päässä ei mitään ollutkaan.  Kalaa en itse päässyt näkemään vain komeat pärskeet jäivät mieliin.

Epätoivoisesti heittelin siinä lähistöllä varmaan puolisen tuntia mutta sitten oli matkaa jatkettava.  Ajoin Jabalan karikon kautta Yhdenpuun karikolle ja sieltä muutaman karikon kautta kotiin. Kyllä jäi tuo yksi kaivelemaan joten.....

Torstaina uudelleen.  Heittelin samaa karikkoa kuin eilenkin ilman mitään sanottavaa saavutusta.  Musta pallo pomppasi pintaan karikon toisella puolella.  Olin saanut kilpailijan kalastuksen piiriin.  Nyt sitten olikin oikea ammattilainen kisaamassa joten suosiolla jätin tuon paikan hylkeelle ja lähdin kohti samaa reittiä kuin eilenkin.

Vesi oli vieläkin aika kuraista ja kun pikkuhiljaa ajellen tömähdin päin ennalta täysin näkymättömässä olevaa kiveä niin ajattelin että nyt saa rittää.  Ehkä hauet eivät olisi niin nirsoja tuon veden kirkkauden suhteen joten kohti pesuvatia lähdin ajamaan.  Ei siellä enään haukia ollut joten jälleen puhdas mp-reissu jäi muistoksi.   

Nyt viikonloppuna oli vielä ajatuksissa merelle meno. Tuulilukemat eivät oikein mukavia kuitenkaan olleet ja koska vesi kuitenkin olisi vieläkin kuraista niin pitäkää tunkkinne. Käväisin sitten tänään, ylläri, ylläri sienimetsällä. "Töttörövahveroa" ja jopa muutama kanttiskin oli saaliina.  Nyt kuitenkin täytynee ensin kokeilla mitä mahdollisesti pakkanen on niitä haitannut noin maun puolesta.

Kuva 1 Kotimatkalla Puolivälin karikolla kuvasin miltä tuo näyttää korkean veden aikana.  Porilaiset varmaan tietää miltä tuo normaalisti näyttää kun tuo kivikko pitäisi jatkua saareen saakka.

Kuva 2 tänään (joulukuussa) saatua sienisaalista

* IMG_0039.jpg (219.33 kilotavua, 825x619 - tarkasteltu 178 kertaa.)

* IMG_0032.jpg (135.68 kilotavua, 830x619 - tarkasteltu 178 kertaa.)
tallennettu

Igors
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

« Vastaus #1043 : Joulukuu 10, 2017, 18:29:31 pm »

Jälleen pitkästä aikaa merelle.  Nyt sitten ei edes yritettykään mitään pilkullista kalaa saada.  Taitavat olla sairaita tuollaiset kalat joissa on jo mustia pilkkuja, yäk.  Järkyttynyt  Tänään sitten vain ja ainoastaan kunnon kalaa eli jouluhaukia piti hakea. Muistaakseni jopa pressankin haukea jouluna pitäisi nauttia.

Vesi edelleenkin korkealla ja ikävä kyllä ainakin täällä lahden perukalla aivan kuraista.  Potkuria ei näkynyt veden seasta.  Pintaveden lämpötila oli lähes koko ajan +-0 asteista.  Tosin välillä rupesi kaikuluotain näyttämään ihan mukavaa + 23 asteista pintaveden lämpötiloja. Taisi koko vehje välillä jäätyä koska hetken kuluttua näytti jälleen nollaa.

Pesuvati oli antanut pelkkää tyhjää joten ajoin sumpun kautta metripaikalle.  Tuulilukemat olivat kymmen metrin luokkaa ja välillä tuli lunta aivan riittävästi.  Hetken jo katselin mistä voisi takaisin ajaa josko lumisade oikein näkyvyyttä rupeaisi haittamaan.  Aivan turhaan moni kertoo että kalastus olisi pelkkää hermolepoa, ei muuten aina ole.

Ei sitten sinttiäkään näkynyt.  Ainoa tapahtuma oli kun Hullunmiehen saaren kohdalla heitein uistimen lähes rantapusikkoon ja sitä sitten kiskoin sieltä irti.  Hieman tuntuu että taitanee tämä kalastuskausi nyt sitten olla taputeltu. Ei sade niinkään haittaisi, eikä edes kohtuullinen tuulikaan, mutta ei tuolla kuravedessä ole oikein mieltäylentävää heitellä.  Varsinkaan kun jo useita reissuja on tyhjänpanttina siellä saanut olla.

Vielä "pakollinen" kuva nyt sitten aika veikeästä kuvakulmasta Porilaisten ihmeteltäväksi.

* IMG_0041.jpg (178.37 kilotavua, 876x657 - tarkasteltu 207 kertaa.)
tallennettu

Sami80
Jäsen
*
Poissa Poissa

« Vastaus #1044 : Joulukuu 16, 2017, 22:44:05 pm »

Joo kuraa on vesi.Ärsyttävää!

Igorssin kuvan kohdalta oon joskus haukiakin saanut Iskee silmää
tallennettu

Igors
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

« Vastaus #1045 : Joulukuu 17, 2017, 08:13:40 am »

Hieman jo ajattelin että mahtaakohan monikaan porilaisista tuota paikkaa osata hakea.  Tämähän on metripaikalta, mutta kuva otettu kahden saaren maanpuoleisesta kuvakulmasta ja normaalisti sinne ei oikein veneellä ole asiaa, senverran matalaa siellä on.

Vene on nyt sitten tukevasti maanpinnalla pressun alla odottamassa kevättä joten se siitä. Mutta, mutta, toivottavasti joku ymmärtää kutsua minua mukaansa pilkille  Pyörittää silmiään
tallennettu

jyrze
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

« Vastaus #1046 : Joulukuu 17, 2017, 18:59:10 pm »

Kesäloma alkaa huomenna ja olis aikaa pilkkiä, jäät vähän heikot vaan Surullinen
tallennettu

sunkkari
Jäsen
*
Poissa Poissa

Näi helppoo tääki o.

« Vastaus #1047 : Toukokuu 01, 2018, 10:45:47 am »

Jokos on Porilaiset kalassa käyneet? Siikaongella, haukikalassa tai kenties taimenta kokeilemassa?
tallennettu

Igors
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

« Vastaus #1048 : Toukokuu 01, 2018, 11:32:07 am »

Ei ole vielä merellä tullut käydyksi.  Vene kyllä odottaa jo pihalla valmiina ja on jopa jo koekäytettykin. Verkkomiehet ovat jo liikkeellä ja muutamia siikoja saaneet, etupäässä kuitenkin tuntuu lahnoja niille tulevan.  Rannassakin venevalkamassa on pari ukkelia käynyt huonoin tuloksin.  Mikäli tuo olkapääni ei kiukuttelisi niin varmaan reissu tai pari olisi jo takana. Täytynee kyllä nyt alkavalla viikolla yrittää kyllä pari haukea käyvä hakemassa ja voin jopa satuolentojakin käydä katsastamassa.
tallennettu

sunkkari
Jäsen
*
Poissa Poissa

Näi helppoo tääki o.

« Vastaus #1049 : Toukokuu 01, 2018, 17:30:46 pm »

Ite oon kolme reissua tehny siian perässä mutta laihoin tuloksin, ainoastaan kaksi räkäkiiskeä on kelpuuttanut madon...  Itkee Tarkoitus olisi tällä viikolla aloittaa myös hauen kalastus, tosin vähän aikaista on vielä että suuret ei ole odotukset sen(kään) homman suhteen  Virnistää
tallennettu

Sivuja: 1 ... 40 41 [42] 43 44 ... 46   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: