Sivuja: [1]   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Hyrrän huolto  (Luettu 16909 kertaa)
haavi
Jäsen
*
Poissa Poissa

Viestejä: 4


« : Huhtikuu 04, 2011, 22:31:10 pm »

Avasin tällaisen topikin, kun olen yrittänyt omaa härpätintäni purkaa huoltoa varten. Huomasin että, kelani on vähän hörpännyt vettä, ja pitäisi saada värkki osiin, jotta pääsen tutkimaan vahinkoja. Kela on Pfluegerin Supreme. Pääsin purkamisessa jo aikas pitkälle, mutta en saa kampea irti. Olisiko joku supremen tai pressan purkanut avuksi, ja kertoisi miten tuon veivin saa irti. Imaiseeko teidän hyrrät helposti vettä sisäänsä? Tutun Revosta meni kerralla kaikki laakerit vaihtoon, kun ruostuivat kiinni.
tallennettu

Rolli92
Mr Sergeant
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

Viestejä: 116



« Vastaus #1 : Toukokuu 14, 2011, 11:38:32 am »

Meikäläisellä samaa ongelmaa kuin edellisellä aikanaan, eli milläs tuommosesta pflueger supreme matalaprofiilisesta lähtee kampi irti vai lähteekö ollenkaan? Mitään kammenkiinnitys ruuvia siinä ei näkyvillä ole.
tallennettu

Järvi kuin järvi, parhaat kalapaikat on aina vastarannalla.

jyrze
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

Viestejä: 252



« Vastaus #2 : Toukokuu 03, 2012, 22:12:04 pm »

Onko kukaan vaihtanut laakereita 201dsv curadoon?
Tai onko tietoa mistä muualta vai maahantuojalta niitä kannattaisi kysellä?


Tuo a.nivalan kelahuolto http://noppotuuli.com/Kelahuolto.php vaikuttaa myös ihan varteenotettavalta vaihtoehdolta.


Kaivoin curadon tänään esiin syksyn jäljiltä eikä kovin hyvältä näyttänyt...  On sitä jo tullutkin veivattua ja pääasiassa merellä.
Ja pakko myöntää ettei ole rasvapurkkia muutamaan vuoteen kohdannut Pyörittää silmiään
tallennettu

Leka
Jäsen
*
Poissa Poissa

Viestejä: 85


jj


« Vastaus #3 : Toukokuu 03, 2012, 23:20:39 pm »

http://www.mikesreelrepair.com


tuolta ainaskin löytyy melkein joka hyrrään osia rasvoja yms, ja sit tietenkin kaikennäkösiä turbolaakereita ja muita siimasopan aineksia Hymyilee leveästi
tallennettu

jabala
Yleisvalvoja
Jäsen
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 54



« Vastaus #4 : Toukokuu 04, 2012, 06:41:18 am »

Onko kukaan vaihtanut laakereita 201dsv curadoon?
Tai onko tietoa mistä muualta vai maahantuojalta niitä kannattaisi kysellä?


Tuo a.nivalan kelahuolto http://noppotuuli.com/Kelahuolto.php vaikuttaa myös ihan varteenotettavalta vaihtoehdolta.


Kaivoin curadon tänään esiin syksyn jäljiltä eikä kovin hyvältä näyttänyt...  On sitä jo tullutkin veivattua ja pääasiassa merellä.
Ja pakko myöntää ettei ole rasvapurkkia muutamaan vuoteen kohdannut Pyörittää silmiään


Sivuhuomautuksena semmonen vinkki että kannattaa hankkia cr-bb laakerit ellei siinä vakiona sellaisia ole. Kestää nimittäin aivan eri tavalla käyttöä vaikkei aina olisikaan rasvailemassa. Keraamiset jne olis vieläkin paremmat, harvemmalla vaan hanuri kestää hankkia moisia...
tallennettu

Rekufaari
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

Viestejä: 338


« Vastaus #5 : Marraskuu 09, 2015, 22:55:39 pm »

Tulihan tänään vihdoikin huollettua Shimano Calcutta 200B hyrrä.
Ja olihan se todella likainen sisuskaluiltaan, kela ollut mulla varmaan 3 -4 vuotta, enkä kertakaan ennen tätä päivää sitä ollut atomeiksi purkanut.
Huomenna sitten kokeilemaan, kuinka hyväksi se huollon jälkeen tuli.
tallennettu

Harrastukset: Itsenäisyys, DM 7025, Legendit ja hyvä kalaruoka!

Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry: