Sivuja: [1]   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Fenwick Silver Wings 9½.  (Luettu 6229 kertaa)
fisustaja92
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

Nelonen

« : Joulukuu 27, 2010, 16:00:39 pm »

Ostin kyseisen 288cm vavan juuri kun meri ehti jäätyä. Kokeilemaan en ole päässyt muuta kuin futiskentällä  Hymyilee leveästi
Eli se mitä itse voin tästä kepistä sanoa, on lähinnä plussan puolella, miinusta ei tule mieleen.
Viehesuositus muistaakseni 7-38g. Hyvin paikkaansa pitävä. 18 ja 23g Krokodilet tuntuivat sellaselta simppeliltä heittää. Niitä vain pompottelin vavan päässä, lyijypainoilla heittelin  Iskee silmää. Verraten edelliseen keppiin; Berkley Lightning Rod 10 jalkaa ja 15-55g. Berkley siis jonkiin verta raskaampi. Normi 75g Busa ei Berkleytä ahistanut. Mutta uutta vapaa kylläkin. Liekö tässä ensimmäinen vapa, jonka kanssa olen yhtämieltä viehesuosituksesta? Psycho siitä uteli, oliko nopeudesta? Itse en osaa siihen oikein muuta sanoa kuin että en ainekaan hitautta havainnut. Jäikö sitten huomaamatta kun tohkeissa pyörittelin  uutta vapaa  Virnistää Keväällä tuonkin näkee... Tuntuma vieheeseen myös mainio.
Ennen kaikkea iso plussa tuosta kelakiinniikkeestä. Tommoin "normaali", mitä esimerkiksi Shimanon halpakepeissä pääsääntöisesti on. Eli kelakiinnikkeessä ei ole esim. korkkia. Tuossa mainitsemassani edellisessä vavassa oli, ja se halkesi parin puntin viskonnan jälkeen  Järkyttynyt Eikä kela ollut mielestäni liian tiukalla...

Muilla kokemusta?
tallennettu

Oikeesti?

SammyDavids
Jäsen
*
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : Joulukuu 27, 2010, 19:58:12 pm »

Älä hyvä mies rääkkää vapaa yli tuplasti painavemmilla vieheillä  kuin mitä suostus on Järkyttynyt

Karkeesti sanottuna mitä parempi vapa sitä kapeampi tuo grammasuositus vieheille on. Voi vapa murtua jos ylikuormittaa liikaa, ja ei se kovin nautinnollistakaan ole.
tallennettu

fisustaja92
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

Nelonen

« Vastaus #2 : Joulukuu 27, 2010, 21:08:55 pm »

Älä hyvä mies rääkkää vapaa yli tuplasti painavemmilla vieheillä  kuin mitä suostus on Järkyttynyt

Siis en olekaan mitään vapaa rääkkäämässä, vaan totesin ettei tuolla nykyisella Fenwickillä paljoa yli sen 38g uistinta uskalla viskoa. Eri oli tuolla mainitsemallani Berkleyllä, jonka max viehesuositus oli sen 55g, pystyi normi Busteria heittämään huoletta. Vasta 98g DartMasterin kanssa joutui varoa. Itse olen todennut monilla vavoilla, jotta voi painavempaakin heittää. Sen Berkleyn suositus oli 15-55g, ja alle 20g uistimella ei oikein ollut virkaa kyseisellä vavalla. Itse voisin sille vavalle suositella 20-70g uistimia. Toki mitä painavemmalla uistimella heittää, sitä varovaisemmin on heitettävä, varsinkin kylmällä ilmalla.
Ps. Yksikään vapa ei ole käytössäni poikki mennyt. Vikoja toki tulee, mutta ne ovat olleet vieheistä riippumattomia.
tallennettu

Oikeesti?

SammyDavids
Jäsen
*
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : Joulukuu 27, 2010, 23:11:34 pm »

Siis en olekaan mitään vapaa rääkkäämässä, vaan totesin ettei tuolla nykyisella Fenwickillä paljoa yli sen 38g uistinta uskalla viskoa. Eri oli tuolla mainitsemallani Berkleyllä, jonka max viehesuositus oli sen 55g, pystyi normi Busteria heittämään huoletta. Vasta 98g DartMasterin kanssa joutui varoa. Itse olen todennut monilla vavoilla, jotta voi painavempaakin heittää. Sen Berkleyn suositus oli 15-55g, ja alle 20g uistimella ei oikein ollut virkaa kyseisellä vavalla. Itse voisin sille vavalle suositella 20-70g uistimia. Toki mitä painavemmalla uistimella heittää, sitä varovaisemmin on heitettävä, varsinkin kylmällä ilmalla.
Ps. Yksikään vapa ei ole käytössäni poikki mennyt. Vikoja toki tulee, mutta ne ovat olleet vieheistä riippumattomia.

Joo oon aika "light mies" nykyään niin hirvittää kaikki yli 40 gramman vieheet  Iskee silmää
tallennettu

fisustaja92
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

Nelonen

« Vastaus #4 : Huhtikuu 24, 2011, 13:45:56 pm »

Nyt on Fenwick päässyt joka reissu tosi toimiin. Ja en ole pettynyt.

Viehesuositus tuntuu paikkansa pitävältä. Alle 15g lusikoita en ole käyttänyt, hyvin lenti myös Hairy Killer. Pitihän sitä 66g suspiakin koittaa ja olihan tuo liian raskas  Iskee silmää Hyvin taipuu, hyvin tuntuu ja hyvin lentää. Eikä korkki ole vielä tummunut, vaikka alkureissut tuli hanskat käsissä heiteltyä. Negatiivista en keksi, mutta täydellistä vapaa ei ole olemassa, enkä tätä siksi väitäkään. Sopii siihen mihin ajattelin, eli normi lusikoille ja pienemmille vaapuille.
tallennettu

Oikeesti?

Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: