Sivuja: [1]   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Kuvien pienentäminen  (Luettu 3922 kertaa)
psychocowboy
Rappiohotellin tirehtööri
Ylläpitäjä
Jäsen
Poissa Poissa

« : Joulukuu 10, 2010, 13:20:16 pm »

Vastataaan ennen kysymystä eli miten helposti saa kuvia pienennettyä niin tässä helppo ohje moiseen:

Hae tuolta http://www.irfanview.com/  DOWNLOAD sivulta itse ohjelma (1.33MB) ja asenna se (ei tarvitse admin oikeuksia koneelle). Asentuu itse kuvaketta klikkaamalla.
* Ohjelma auki -> vas yläkulmasta klikkaa KANSION kuvaa ja etsi kuva koneeltasi
* Kuvan ollessa auki ylärivin valikosta IMAGE -> alavalikosta RESIZE/RESAMPLE -> nyt voit valita haluamasi kuvakoon joko prosentteina/pixeleinä/sentteinä. Foorumille hyviä kokoja on 640x480, 800x600 ja 1024x768. Tallentaessa ohjelma kysyy laatua ja siitä "liukukytkin" sataan prosenttiin.
* Kuvan tallennus omaan kansioon.
tallennettu

Born to be wild, paitsi kotona...
"Chuck Norriskaan ei ole täydellinen, sillä häneltä puuttuu heikkoudet"    Hyvän viinin määritelmä  "menee helposti alas ja pysyy sisällä" "Parempi muutama ruuvi löysällä, kuin yksi liian tiukalla"

Pasi1
Yleisvalvoja
Jäsen
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : Joulukuu 10, 2010, 13:23:53 pm »

Lisään sen verran vielä, että Irfanviewillä on todella helppo automatisoida mm. kuvien pienennys käyttäen batch-toimintoa. Näin saa helposti suurenkin kuvamäärän pienennettyä todella lyhyessä ajassa ja jokaisen kuvan saa nimettyä erikseen halutun kaavan mukaisesti, joten vanhojen kuvien ylikirjoitusvaaraa ei ole.
tallennettu

Kahviaddikti ja kofeinisti   

Murmeli
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

TEE SE ITSE

« Vastaus #2 : Tammikuu 25, 2011, 00:09:58 am »

Kiitän Psychoa vinkistä. Itse olen pienennellyt photoshopilla kuvia ja se on hidasta (jokainen erikseen). Toisella koneella oli Microsoftin ohjelma, jolla sai kätevästi ison määrän pienennettyä, mutta nyt oon ollut "hukassa" hetken aikaa. Täytyy asentaa tuo heti.
tallennettu

TEE SE ITSE

Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: