Sivuja: [1]   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Viikset  (Luettu 9525 kertaa)
jkw-uistin
Jäsen
*
Poissa Poissa

« : Marraskuu 09, 2010, 18:58:43 pm »

Käyttääkö porukka Laikoviistä tai muuta vastaavaa tuplatakseen mahdollisuuden saada saalista? Omakohtaiset kokemukset eivät mitään erityisen hyviä ole, mutta kuitenkin muutaman kuhan olen onnistunut saamaan. Liekö huono onnistuminen väärin "asennetun" viiksen syy vai jokin muu? Itse olen laittanut viikseen perukkeen ja lisäksi noin 40 cm pitkän siiman väliin ja toiseen hieman lyhyemmän tai vaihtoehtoisesti pidemmän. Mitens muilla kokemuksia?
tallennettu

J.K.W-Uistin

allu_
Jäsen
*
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : Marraskuu 09, 2010, 19:30:05 pm »

Kyllähän noita Laiko- ja Vuoksiviiksiä tuli käytettyä kesällä. Ihan hyviä vehkeitä kun saa helposti tuplauistimet vetoon. Ennen olen aina joutunut virittelemään kolmioleikareiden kanssa tuplat vetoon ja siinä on kyllä ollut kauhea säätö.
tallennettu

psychocowboy
Rappiohotellin tirehtööri
Ylläpitäjä
Jäsen
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : Marraskuu 09, 2010, 20:10:09 pm »

On tullut käyteltyä sekä kaupallista Vuoksi-viikseä että itse taivuteltuja. Ite tehnyt isompia hakeville uisteille että isommille (jos uittaa rinnan) ja pienempiä pikku uisteille (3-5cm). Kokeiltu samanlaisilla uisteilla, toinen pintauintinen vaappu-toinen syvänne malli, painouistimella ja ihan painollakin. Muuten toimii todella hyvin mutta kaksi samanlaista uistinta vaatii minun mielstä tuommoisen hieman leveämmän mallin (vrt Vuoksi) ettei ole koko aika toistensa tapseissa kiinni. Yhdellä pienelläkin kalalla voi saada hyvän härdellin aikaiseksi varsinkin jos sattuu olemaan muutama viiksi vedossa Iskee silmää
tallennettu

Born to be wild, paitsi kotona...
"Chuck Norriskaan ei ole täydellinen, sillä häneltä puuttuu heikkoudet"    Hyvän viinin määritelmä  "menee helposti alas ja pysyy sisällä" "Parempi muutama ruuvi löysällä, kuin yksi liian tiukalla"

Rkl
Jäsen
*
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : Marraskuu 09, 2010, 21:46:49 pm »

Omatekeleet ollut käytössä, ehkä lähempänä henkarikokoa kuin viiksiä. 50cm tapsi alemmassa ja noin 1m ylemmässä, alempaan ylensä painouistin tai syvännevaappu ja ylempään pintakulkuisempi vaappu. Paras ominaisuus omaan käyttön on että saa pintavaaput syvemmälle, ihan hyvin on toimineet. Isompaa hässäkkää en ole saanut noilla aikaan mutta mulla on max 3 vapaa vedossa joista max 2:ssa noi henkarit.
tallennettu

Sac
Jäsen
*
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : Marraskuu 09, 2010, 22:35:30 pm »

Tänä kesänä noita tuli ensi kerran enemmän käytettyä. Kieltämättä käteviä kapistuksia, eipä tarvitse tosiaan minkään kolmioleikarisysteemien kanssa pelleillä. Suosittelen muuten kokeilemaan ahvenen uistelussa: lyhempään päähän vaikka pieni painouistin tai vähän syvemmällä uiva vaappu, toiseen pieni ahvenvaappu. Noin saa pikkuvaapuillekin helposti uintisyvyyttä, saalistakin noussut tuolla menetelmällä hyvin.  Hymyilee
tallennettu

jkw-uistin
Jäsen
*
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : Marraskuu 09, 2010, 23:23:45 pm »

Nyt on tullut niin hyviä kokemuksia porukoilta et täytyy kyllä ens kesänkaudella käyttää useammin tota viiksee. Virnistää
tallennettu

J.K.W-Uistin

jarski
Haukimagneetti
Jäsen
*
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : Marraskuu 10, 2010, 09:03:04 am »

Mäkin olen tommosia itte väännellyt ja kyllähän ne kohtuullisen näppäriä ovat käyttää. Jos itse tekee niin mieluummin tosiaan liian iso kuin liian pieni, helpottuu homma eikä ole vieheet sitten sotkussa. Kannattaa myös vähän katsella mitä vaappua sinne "veturiksi" laittaa, itselläni ainakin osa on uinut vähän huonommin ja kylkimyyryssä.
tallennettu

Sensaatiomaista! Tulitaistelu ostereiden kesken!

Junior
Jäsen
*
Poissa Poissa

« Vastaus #7 : Joulukuu 08, 2010, 20:23:54 pm »

Itse olen kanssa noita käyttänyt aina vedossa 1-2 todella usein. Ainut mitä olen tehnyt noihin on pidemmän siima välin, toiseen 1m ja toiseen 2m. Veturivaappuna olen käyttänyt jotakin syvännemallista vaappua. Aika usein veturin paikalla on karikko 13cm, tai sitten olen käyttänyt kahta samanlaista pintavaappua. Esimerkiksi bomber long a:at. Kun kalat ovat olleet heikolla syönnilla, niin silloin on usein kalaa tullut viiksillä. Hymyilee
tallennettu

kv3
Kirjautunut myös sivuille ks.com käyttäjänä _Junior_, sekä myös kalamies.comiin käyttäjänä Junior

Ahvenana
Jäsen
*
Poissa Poissa

« Vastaus #8 : Joulukuu 20, 2010, 11:34:40 am »

Viime kesänä tuli ensimmäisen kerran kokeiltua VuoksiViikseä ja sehän oli varsin positiivinen kokemus  Iskee silmää Ensimmäisellä vetokerralla heti enkka-hauki ylös, ei mahottoman iso mutta ei niin pienikään, ~5kg. Kuhaa ja haukea on ylös noussut Sotkamon Kiimasjärvistä.

Veturivaappuna on toiminut DDT:t ja toisena joku pikkuvaappu nimenomaan kuhalle noin metrin päässä DDT:stä.
tallennettu

Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: