Sivuja: [1]   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: kala oluttaikinassa  (Luettu 2684 kertaa)
sepaonu
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

« : Marraskuu 09, 2010, 07:48:11 am »

0,3-0,5ltr vaalea keskkiolutta
1-2 kanamuna
kalafilee paloja
ölju
vehnäjauho
suola, tilli jne

Fileepalat suolatan, olue astian, muna tai kaks haarukalla sekaisin ja oluen, suola ja maustet sisään(taikinassa pidäs olla myös suola ja mausteteita), lisätaan jaohoja ja sekoitetan, on helpompi sekoita jauheja pienemmassa olutmäärassa ja sitten laimenta. Taikina pidäs olla jotain smetanan kaltainen.Hyvännäikoinen tule, jos taikinassa on myös tilli ja persilja paloja.
Pannun kaatetan runsasti ölju, kalapalat taikinaan, pöeritetaan, nostetaan, liika taikina valuu pois, pannulle paistaman. Ei kala eikä taikina maistu oluella, mut jotain siella oluessa on, että hyvä tulee.
Olen valmistanut täta kotona ja mökilla grillin päälla,kuvissa kentaahjolla paistamassa, lähes mahdotonta epäonnistua. Kalat on olnut turska, ahven, hauki, kuha. Simpeli ja hyvä ruoka.
Suosittelen.

* paistaminen.jpg (229.72 kilotavua, 686x960 - tarkasteltu 681 kertaa.)

* paistaminen3.jpg (305.15 kilotavua, 1024x696 - tarkasteltu 655 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 09, 2010, 18:49:39 pm kirjoittanut sepaonu » tallennettu

kerän aurinkonlaskuja korvien välille

Jimbo
100. jäsen :D
Jäsen
*
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : Marraskuu 09, 2010, 13:37:03 pm »

Kuulostaapa hyvältä! Itse en oo koskaan uskaltanut lähteä leikkimään tommosen uppopaistamis menetelmän kanssa. Oon aina pelänny sitä et vetäsen sen öljyn liian kuumaks ja se syttyy palamaan. Hymyilee leveästi Mahtaako kellään olla mitään vinkkejä ton öljyn kuumuuden tarkkailuun ja mittaamiseen? Vois jopa ihan joskus kokeillakkin sitten.
tallennettu

Aina voi voittaa.

Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: