Sivuja: [1]   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Jigauskauden aloitus  (Luettu 7677 kertaa)
H
Jäsen
*
Poissa Poissa

« : Huhtikuu 18, 2014, 15:21:11 pm »

Milloin aloittelette kauden sisävesillä ja mitä mitä kalaa pyydätte?
tallennettu

E.G.E
Jäsen
*
Poissa Poissa

Aina ei voi saada ei edes joka kerta ♂+♀=♥

« Vastaus #1 : Huhtikuu 18, 2014, 19:10:38 pm »

Itse alottelen kalastukset vasta kun ulkona viihtyy eli on sopivan lämmintä  Virnistää

Ja kuhaa ja jalokaloja yleensä mut joskus sit ahvenaa ja haukea.
tallennettu

Matzq
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : Huhtikuu 18, 2014, 19:28:34 pm »

Itse alottelen kalastukset vasta kun ulkona viihtyy eli on sopivan lämmintä  Virnistää

Ja kuhaa ja jalokaloja yleensä mut joskus sit ahvenaa ja haukea.
Vähän sama juttu mulla, oon kans sen verran mukavuudenhaluinen että välillä täytyy lämpömittaria kattella Hymyilee Mutta kyllä siellä nyt jo tarkenee Iskee silmää

Mutta asiaan... Meikäläisen osalta jigailukausi on perinteisesti alkanu siinä vapun tienoilla, kun ahven alkaa siirtymään kutupaikoille.
Kuhan osalta sitten joskus toukokuun loppupuolella on alkanu vapa taipuun... Yleensä toki pohjakontaktin takia Hymyilee

Kyllähän jotkut hurjimukset on täältäpäin jo pari viikkoa sitten nostellu hyvinkin kuhaa.

Pari kertaa oon käyny veneellä kaverin kanssa kokeilemassa nyt parin viikon sisään, pieniä ahvenia ja  pari pientä kuhaa on noussu...
Kun ei osaa niin ei osaa Hymyilee
tallennettu

H
Jäsen
*
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : Huhtikuu 19, 2014, 19:33:32 pm »

Onkos vinkkejä mistä kannattaa aloittaa kun jäät pikkuhiljaa sulaa?
tallennettu

Matzq
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

Vs:
« Vastaus #4 : Huhtikuu 19, 2014, 22:21:24 pm »

Mitä kalaa meinaat pyytää? Onko mimmonen järvi kyseessä? Matala vai syvä? Iso vai pieni?
tallennettu

Satunnaiskalastaja
Jäsen
*
Poissa Poissa

« Vastaus #5 : Huhtikuu 19, 2014, 23:04:10 pm »

Avovesikausi alkoi täällä perinteisten pääsiäispilkkien sijaan. Lahdella vielä paikoin ohutta jäätä, josta pääsee moottoriveneellä varovasti ajaen läpi. Ja kun railon avaa niin tuuli järjestelee jäälautat uuteen asentoon.  Aivan näin jäiden lähdön aikaan en olekaan aiemmin vesillä ollut. Haukea yritin vedellä lähes tuloksetta, vaikka verkkomiehet joitakin kuuluvat saaneen. Pintalämmöt kaikkialla alta 5 asteen, joten ei vielä liene hauen kutuaika. Vaihdoin sitten jigivehkeisiin ja 2..3 metrin vedestä kookasta ahventa tulikin tyydyttävästi - kolme puolenkilon ylitystä. Lisäksi yksi n. 700 g säyne.
tallennettu

H
Jäsen
*
Poissa Poissa

Vs:
« Vastaus #6 : Huhtikuu 22, 2014, 19:21:41 pm »

Mitä kalaa meinaat pyytää? Onko mimmonen järvi kyseessä? Matala vai syvä? Iso vai pieni?

Ahventa, kuhaa, haukea. Kallavesi
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 22, 2014, 19:23:50 pm kirjoittanut H » tallennettu

Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: