Sivuja: [1]   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Ravustus  (Luettu 53270 kertaa)
Rolli92
Mr Sergeant
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

« : Heinäkuu 23, 2012, 15:14:37 pm »

Onkos muilla palstalaisilla merrat pyytämässä tätä herrojen herkkua? Miten on kausi lähtenyt ensimmäisten päivien perusteella liikkeelle?
Itselläni 3 hengen porukalla 15 mertaa pyytämässä, ja alku on määrällisesti kenties hiukan nihkeä, mutta ravun koko on kyllä taas tänävuonna hyvällä mallilla, jo nyt. Kahden ensimmäisen kerran aikana nyt saatu kasaan parisenkymmentä rapua, tosin kokeminen on kiireistä johtuen sijoittunut iltapäiviin. Aamuisin pitäisi vaan ehtiä kokemaan, kyllä ne sieltä pois päivän mittaan osaavat ryömiä.
tallennettu

Järvi kuin järvi, parhaat kalapaikat on aina vastarannalla.

jaakoppi
Kansalaisaktivisti Tammerkosken puolesta
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

39,3kg taimen

« Vastaus #1 : Heinäkuu 25, 2013, 17:52:59 pm »

Aloin ravustamaan.

Kolme mertaa eilen Näsijärveen, 16 rapua tänään ylös Näsijärvestä:)

Venelaiturilla oli kalastusvalvoja tsiigaamassa harrastaako kukaan venepaikallaan salaravustusta.
tallennettu

Kalastus- ja retkeilyjorinaa ilman suurempaa itsesensuuria: http://testamentti.blogspot.com/

Igors
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : Heinäkuu 26, 2013, 09:34:54 am »

En ole ikinä ravustanut enkä edes syönyt rapuja. Miten tuo syöminen sitten menee, jos on kuusitoista rapua niin pitääkö sitten snapseja olla myöskin kuusitoista.  Mikäli oikein olen ymmärtänyt niin nuo ravuthan ovat vain rekvisiittaa juomiselle.
tallennettu

Vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia. Itselläni vanhuus lähenee mutta viisautta ei ole vielä näkynyt.

jaakoppi
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

39,3kg taimen

« Vastaus #3 : Heinäkuu 26, 2013, 11:18:04 am »

En ole ikinä ravustanut enkä edes syönyt rapuja. Miten tuo syöminen sitten menee, jos on kuusitoista rapua niin pitääkö sitten snapseja olla myöskin kuusitoista.  Mikäli oikein olen ymmärtänyt niin nuo ravuthan ovat vain rekvisiittaa juomiselle.

Joo en mäkään liiemmin ole rapujen syöntiä harjoittanut. Epäilen että snapsia pitää ottaa sen verran että kieli muuttuu ruotsiksi ja alkaa laulattaa. Esivalmistelut mennevät kutakuinkin siten että miehet keittävät rapuja ja naiset kattavat pöydän ja rakentavat paperilyhtyjä.

Tänään pidetään rapukestit, kerron sitten miten meni.
tallennettu

Kalastus- ja retkeilyjorinaa ilman suurempaa itsesensuuria: http://testamentti.blogspot.com/

Matzq
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

Vs:
« Vastaus #4 : Heinäkuu 26, 2013, 12:23:20 pm »

Kyllähän se taitaa niin olla että jokainen pieni ravunpala täytyy huuhtoa aina lasillisella... :-) Itse en kanssa ymmärrä yhtään noiden rapujen päälle. Mutta hyvää ne varmasti on. Hauskoja juhlia jaakopille Iskee silmää
tallennettu

jaakoppi
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

39,3kg taimen

« Vastaus #5 : Heinäkuu 26, 2013, 21:20:43 pm »

Vi sjunger fallatirallatirallallei!

* kepurastit 053.JPG (355.61 kilotavua, 1167x797 - tarkasteltu 541 kertaa.)
tallennettu

Vaahku
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : Heinäkuu 26, 2013, 22:48:36 pm »

Aijai kun näyttää hyvältä! Olen joskus pienenä maistanut rapua, mutta siitä on aivan liian pitkä aika. Vesi herahti kielelle.
tallennettu

jaakoppi
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

39,3kg taimen

« Vastaus #7 : Heinäkuu 27, 2013, 11:00:40 am »

Aijai kun näyttää hyvältä! Olen joskus pienenä maistanut rapua, mutta siitä on aivan liian pitkä aika. Vesi herahti kielelle.

Aika helpolla tuli tuollainen läjä. Kolme mertaa ja luvat niihin kustansi yhteensä 35 €, summa vieläpä puolittui kun meitä on kaksi ravustajaa. Viimeksi oon ravustanhut ala-asteikäisenä, joten ei vaadi hirmuista taitoakaan. Kaksi kertaa käytiin katsomassa pyydykset, tiputettiin pienimmät pois ja silti jäi yli yli viisikymmentä keitettävää.
tallennettu

Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: