Sivuja: [1]   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: Siikaa selkämeren rannikolta  (Luettu 3839 kertaa)
Timberman
Jäsen
*
Poissa Poissa

Onnenonkija

« : Heinäkuu 19, 2012, 20:21:08 pm »

Moi

Onko täällä ketään jolla olisi kokemusta/tietoa siian kalastuksesta verkoilla Merikarvian suunnalta. Itse kalastan silakkaa ja ahventa verkoilla ja joskus, mutta erittäin harvoin, on uinut satunnainen siika ahvenverkkoihin. Paikalliset asukkaat vievät "siikaverkkoja" ja saavat myös enemmän siikaa kuin minä.

Olisiko hyviä vinkkejä:
- silmäkoko, langanvahvuus, väri, verkon korkeus
- paikka (syvyys, karikon reuna, syvänteen reuna, syvyys, vedenlämpötila, avomeri, avomeren reuna...)
- tuulen suunta (koska kuulin että pohjoistuulella niitä siikoja saadaan)
- aika?

Olen syvästi kiitollinen mikäli jotakin vinkkiä tulisi. Itse olen kalastanut pääasiassa 40mm verkoilla 1,8m ja 3 m korkeilla. Keväällä ja syksyllä lähempää rantaa ja keskikesällä "avomeren reunalta". Keskikesällä ei tule juurikaan kalaa, paitsi silakkaa. Vähän kauempaa saavat, mutta kalliiksi tulee ajella 15 km matkoja edestakas.
tallennettu

anssal
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa Poissa

Lusikkamies(joka suhteessa)

« Vastaus #1 : Heinäkuu 19, 2012, 22:57:28 pm »

Kyllä kait tuolla Merikarvian suunnalla on aikalailla samat säännöt kuin täällä 50 km. etelämpänä eli veden lämpötila nyt on kaikkein tärkein, lähempänä mannerta kun tuo siika ei oikein liiku kuin viileällä vedellä kai jotain 8 astetta ja siitä alaspäin jäihin asti.

Karikon reunikot ja hiekkapohja/kivipohja, siellä niitä pitäisi olla.

Pitää vaan varoa muuan täpläkalaa ettei alamittoja pauku liiaksi, näin tapahtuessa pitää nimittäin vaihtaa periaatteellisista syistä kalapaikkaa. Hymyilee
tallennettu

Lapsi ja kala...molemmat saadaan!!!!

Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: