Sivuja: [1]   Siirry alas
Kirjoittaja Aihe: KukaMitäHäh eli mitä milläkin verkolla  (Luettu 6558 kertaa)
psychocowboy
Rappiohotellin tirehtööri
Ylläpitäjä
Jäsen
Poissa Poissa

« : Huhtikuu 05, 2012, 19:48:58 pm »

Ongelma on että verkkokalastuksesta ymmärrän sen verta että mehukattitölkit on potkurin ruokaa....
Eli appiukolle pitää hommata uudet verkot kun liiterin siivouksessa sai vanhat kyytiä. Mikä on solmuväli/siiman paksuus hyvissä yleisverkoissa. Mitä vähemmän jää silppua appiukon verkkoon sen parempi eli olisiko joku 50-55mm hyvä, siiman paksuus 0,17-0,2??
Mitä kokoa sopisi millekkin kalalle olisi se peruskyssäri järvioloissa.
tallennettu

Born to be wild, paitsi kotona...
"Chuck Norriskaan ei ole täydellinen, sillä häneltä puuttuu heikkoudet"    Hyvän viinin määritelmä  "menee helposti alas ja pysyy sisällä" "Parempi muutama ruuvi löysällä, kuin yksi liian tiukalla"

Tonnikala85
Metalli-inssi
Ylläpitäjä
Jäsen
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : Huhtikuu 05, 2012, 19:56:12 pm »

Mitä itse verkkojen kanssa takunnut, niin en suosittele ainakaan alle 45mm verkkoja. Tulee liikaa silppuahventa.

50-55 alkaa olla aika hyvä yleiskoko ja 0.17 siimalla. Tähän tarttuu jo tuollaiset kiloiset ahvenetkin. Haukea en ole ainakaan itse saanut vielä ikinä tällaisella verkolla, vaikka niitä on tuolakin järvellä "tarpeeksi". Tuollaisella 50mm verkolla tullut myös pari reilu 2kg lahnaakin ylös.
tallennettu

Timberman
Jäsen
*
Poissa Poissa

Onnenonkija

« Vastaus #2 : Heinäkuu 19, 2012, 20:43:39 pm »

Moi

Aikamoisia silmäkokoja teillä on. Järvissä on ilmeisesti suurempia kaloja kuin meressä. Itselläni on kaksi kpl 50 mm verkkoja. Niitä ei tule käytettyä, koska niillä ole syötäviä kaloja tullut. Eli saaliina on ollut hieman kämmentä suurempia lahnoja sekä säyneitä ja särkiä. Ahvenet eivät niihin tartu. Hyvä yleisverkko paikassa jossa itse kalastan on 40 mm. Jos tulee kuhaa, niin ne ovat valitettavasti usein alle 37 cm, mutta pari kuhaa vuodessa ei haitanne ketään. Jos edelliselle kirjoittajalle vähän periksi annan, niin 43-45mm max. Lanka saa yleisverkossa olla varmaan 0,17mm.
tallennettu

psychocowboy
Rappiohotellin tirehtööri
Ylläpitäjä
Jäsen
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : Heinäkuu 19, 2012, 21:02:54 pm »

Moi

Aikamoisia silmäkokoja teillä on. Järvissä on ilmeisesti suurempia kaloja kuin meressä. Itselläni on kaksi kpl 50 mm verkkoja. Niitä ei tule käytettyä, koska niillä ole syötäviä kaloja tullut. Eli saaliina on ollut hieman kämmentä suurempia lahnoja sekä säyneitä ja särkiä. Ahvenet eivät niihin tartu. Hyvä yleisverkko paikassa jossa itse kalastan on 40 mm. Jos tulee kuhaa, niin ne ovat valitettavasti usein alle 37 cm, mutta pari kuhaa vuodessa ei haitanne ketään. Jos edelliselle kirjoittajalle vähän periksi annan, niin 43-45mm max. Lanka saa yleisverkossa olla varmaan 0,17mm.
Omalla kohdalla olikin tarkoitus vetä vähän "överiksi" nuo verkkojen koot että ei tulisi "liikaa" kalaa appiukolle; se kun ei osaa niille mitään tehdä ja minä taas en muiden jälkiä siivoa Iskee silmää. Ostin muistaakseni 45-50-55 verkkoja 0,17mm siimoilla. Veteen eivät vielä ole joutuneet (jos koskaan kerkiävätkään....). Mutta kun ne verkot pitää siellä liiterissä olla kun siellä niitä on aina ollut Iskee silmää
tallennettu

Born to be wild, paitsi kotona...
"Chuck Norriskaan ei ole täydellinen, sillä häneltä puuttuu heikkoudet"    Hyvän viinin määritelmä  "menee helposti alas ja pysyy sisällä" "Parempi muutama ruuvi löysällä, kuin yksi liian tiukalla"

Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: